Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200019 bbp-parent-topic-3512031 bbp-reply-position-12 odd topic-author post-3512165 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">
     Anonym

Det er forskelligt om Jysk rejsebureau eller Kilroy er billigst – kommer an på hvilke billetter de to rejsebureauer har fået fat i – og om de har fået udsolgt af de billigste. Jeg har rejst flere gange og det har været skiftevis Jysk og Kilroy, der har været billigst – og det er endda tit mange penge til forskel. Ring til dem begge og få et tilbud og se hvem der kan gøre det billigst for jer. Jeg vil råde jer til kun at bestille ud- og hjemrejsen da i så har større fleksibilitet derovre, feks. hvis I vil være længere/kortere i et land. Hvis I skulle få brug for at flyve derovre mellem landene er det ikke svært at få fat i en okay billig flybillet.

Anonym

Hej igen!

vi vil meget gerne have både hjemmeside og mail til dem du var på tur med?

Altså igennem easy riders.

Hilsen Stine og Anne

Hanne G

REJS IKKE MED JYSK!
          Af de backpackere vi har mødt i Asien, er der altid noget galt. Nogle fik f.eks. ikke deres billetter udleveret. Måtte selv betale dem af egen lomme, og får IKKE dem refunderet. Selv begik vi fejlen.
          I virkeligheden behøver man ikke at rejse med et rejseselskab i ryggen i Sydøstasien. For os var det lidt som en biltur til Gardasøen – bare billigere og ja, sjovere.
          I finder serviceydelser og informationer overalt. Alle er utrolig hjælpsomme, og i vil følgende møde mange andre backpackere, der kan give jer råd, hvilket somregel er bedre end dem man læser i guidebøger.
          Hvis i tager til Cambodja, så besøg børnehjemme Lighthouse i Phnom Phen – en oplevelse for livet! Tag en tur gennem junglen ved Kampot ved Cambodjas sydkyst. Der skulle de 3-benet tiger hænge ud.
          I Sihanoukville kan i finde bountystrande, og er et sted mange backpackere mødes og drikker sig en kæp i øret..sjovt! ( der er mange dragqueens.. kan tilbyde ‘ personlig massage ‘ )
          I Thailand skulle i tage til Foolmoon Party. Det er noget helt usædvanligt.
          I Hoi An i Vietnam kan man få skræddersyet tøj for under 10 dollars. tager 3 timer, og bliver ligesom du vil have det. .
          Go’ tur:-)

ps. Hvis i vælger at tage malariapiller ( klogt! ), så tag dem forebyggende over en længere periode, derved for i næsten ingen bevirkninger.
          Og nå ja, husk rabiesvaccinen!

Anonym

Det er altså noget pjat at man ikke skal rejse med Jysk. Kan da godt ske at nogle har være uheldige, men jeg har rejst med dem flere gange – og kender og har mødt mange, der har gjort det samme, og har aldrig hørt nogle haft problemer med dem. Man kan vel altid finde skræmmehistorier om rejsebureauer, men det behøver jo ikke betyde, at alle har en dårlig oplevelse.

Mht. at have et rejseselskab i ryggen, så vælger man jo selv graden af services, man ønsker at betale for. F.eks. kan man jo sagtens nøjes med at bestille flybilletter gennem jysk og intet andet – og hvis det er billigere end andre steder, hvorfor så ikke bruge dem…

Hvis man bestiller sine flybilletter i Danmark gennem Jysk får man dem også udleveret i Danmark…

Anonym

Normalt anbefaler man kun rabies hvis man skal bo og arbejde meget tæt på lokalbefolningen over længere tid og altså ikke til rejse med rygsæk i tre måneder, se feks. hjemmesiden http://www.vaccination.dk der skriver følgende om rabies:

“Ved udstationering og længerevarende rejser i Afrika, Asien og den tidligere Sovjet Union, bør man overveje vaccination mod rabies.”

Rabies er det samme som hundegalskab – kan fås hvis man bliver bidt af hunde, katte (eller flagermus!), der har sygdommen. Der render mange vilde hunde rundt i de byer, du skal til, men jeg mener nu stadig at smitterisikoen er lille. For det første skal man bides af et dyr – for det andet skal den have rabies. For det tredje kan man behandles for rabies hvis man får en vaccine efter et evt bid ved at kontakte læge i det land, du er i. Jeg vil mene det er en overflødig vaccine – men det er selvfølgelig et spørgsmål om vurdering og hvordan man har det med det.

Ellers lyder de vacciner, du nævner som rigtig fornuftigt (regner med at der er difteri med i stivkrampevaccinen, det er der gerne). Er i tvivl om det ville være en god ide med tyfus også – men hvis lægen siger, at det ikke er nødvendigt, er det sikkert fint nok. Vacciner er jo altid et vurderingsspørgsmål, der er ikke noget rigtigt og forkert – og læger er heller ikke altid enige om hvilke man skal have…

Mvh. Carina

Stine Lassen

Jeg har fået atvide at jeg skal have vacciner mod følgende;

Leverbetændelse A+B, Japansk hjernehindebetændelse og stivkrampe.

Er det nok? Jeg fik ikke noget atvide om en rabiesvaccine….hvad er det?

Anonym

Hej allesammen.
                  Vi har nydt godtaf alle jeres super gode råd og indlæg her på siden, men mangler lige en ting:

ER LAOS NOGET VÆRD AT BESØGE???
                  Nogen der har gode /dårlige erfaringer???

Hilsen Stine og Anne

Mikkel

–Tak for dit tip! Det lyder som en helt fantastisk tur! Du skriver 260 USD til sidst….er det for hele turen (med mad og overnatning) eller kommer det udover? —

Mad og hotel kommer udover. Maden kommer til at staa dig i cirka 10 danske kroner par maaltid og der er rigeligt af mad. Evt. et par kroner mere alt efter hvad du drikker.
                    Hotel er cirka 10 USD oveni, nogle gange billigere. Det er cirka samme pris du giver i snit alligevel, hvis du selv rejser rundt.

Proever lige at huske deres kort naeste gang, jeg smutter forbi en internet cafe (er stadigvaek i Hanoi).

Mht. rejseselskab saa har vi koebt fly-billetter igennem Jysk, og har ikke haft nogle problemer. Evt. kunne man nok selv bestille sine flybilletter direkte, men meget rart med et selskab til de ting, da man saa kan reservere et hotel til dagen man ankommer. Ligeledes har Jysk et service-center i Hanoi, hvilket kan vaere meget rart.

Naa smutte igen. Naeste gang skal jeg nok huske addressen til Easyriders.

Mikkel

Saa har jeg deres hjemmeside:

http://easyrider.vn/

Ellers saa skriv til ham her om en tur eller information:

Thiet (Ted)

Det er ham, der startede Easyriders og helt klart vaerd at koere med.

Hans email er: thietchau@yahoo.com

MikkelOlsen

Har oprettet en profil nu og du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har flere spoergsmaal ang. easyriders eller vietnam
                        Mikkel

Anonym

Laos er helt klart værd at besøge..
                          Er selv lige kommet hjem fra en rundrejse i Asien, og Laos var det smukkeste land. Den venligste befolkning. Og ja bare super skønt!! Der er heller ikke så mange turister der endnu..
                          Vi var både i nord og sydlaos (brugte 1 mdr der) Vil helt klart anbefale Luang prabang og Vang vieng (der kan man komme ud i en kæmpe ring/bildæk-lignende ting på floden.. “tubing” hedder det..så fedt!.. SUPER!! Det eneste minus ved Laos er der ikke er nogen strande, men det kan amn jo finde i de andre lande.. Hvis jeg kune lave min rejse om ville jeg ha fravalgt Vietnam og brugt længere tid i både Laos og Cambodja.. Men det er bare min mening.. Go tur 🙂

allan kristiansen kristiansenallan@yahoo.dk

hej vi er 3 gutter der tager afsted 12 nov til thailand og vietnam og cambodia og måske laos..

nogen specielle steder vi skal se …

Laurent

Regeringens plan er fuldkommen ursliietask med hensyn til landvindmf8ller. Det ste5r jo ogse5 i planen, at det store potentiale er havvindmf8ller. Pe5 trods af det planle6gges der kun med en ny havvindmf8llepark indtil 2020, nemlig Kriegers Flak.Vindmf8ller skal stilles op, der hvor detr ble6ser. De nuve6rende enorme tilskud til opstilling af ke6mpevindmf8ller ca. 18 mill kroner for en 3 MW mf8lle gives uanset om mf8llerne stille op i et vindfattigt omre5de som for eksempel ved Skaff8ge5rd i Syddjurs Kommune, hvor der kun er det halve energiindhold i vinden i forhold til en mere optimal placering ved for eksempel Ebeltoft Havn, hvor den samme mf8lle kan lave dobbelt se5 meget strf8m. Men i Ebeltoft bor pingerne….I det hele taget beror vindkraft pe5 et stort bedrag, som de alt for mange vindmf8lleromantikere i alt for mange partier er blinde for.Systemet fungere se5dan her:Ne5r det ble6ser rigtig meget, ge5r CO2-besparelsen ved vindmf8ller flf8jten. For se5 tager kulfyringen over pe5 naturgassens bekostning.Landets vindmf8ller ff8lges ad i forbavsende grad og kan ste5 stille samtidigt. Se5 nytter de ikke meget i klimaregnskabet. Det gf8r de heller ikke, ne5r de kf8rer med fuld kraft. Da bliver el-prisen nemlig se5 lav, at kulkraftve6rkerne ste5r ste6rkest i konkurrencen, mens de dyrere naturgasfyrede kraftvarmeve6rker me5 skrue ned for blusset.Se5 kulbesparelsen ved vindkraft er borte med ble6sten!For at gf8re situationen ekstra grotesk, bliver stort set al strf8m fra vindmf8llerne eksporteret til discountpriser, ne5r det rigtigt ble6ser.I januar 2011 producerede vindmf8llerne 733 GWh og vi eksporterede 1294 GWh til Norge og Sverige. Vi eksporterede altse5 ne6sten alt, hvad vindmf8llerne producerede. Og lidt til. Det er specielt udtalt i kolde perioder, pe5 grund af kraftvarmeve6rkernes store el-produktion, ne5r der skal produceres meget varme.Vindmf8ller yder altse5 ikke noget positivt bidrag af betydning til CO2-regnskabet og den samfundsf8konomiske fornuft i vindmf8ller synes ogse5 at ve6re borte med ble6sten!

Walter

Thanks Steve > My plans are to revisit all of them once more. Since I srtated writing that series, I got bogged down in my work on the quantitative investment team and I also srtated moving further away from utilizing VFP for data integration and data warehousing (I’m still bitter with M$). I will come back to this, though.

rikke

Hej nogen der planlægger rejse til Hanoi først i december? min plan er at flyve til Hanoi, og derefter besøge sapa, ha long bay, og hoi an 🙂

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account