This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym stefanie

nu har jeg siddet og klikket lidt rundt her inde og der støtte jeg bl.a. på noget der vagte min opmærksomhed da der var nogen der spurgte ind til noget vedrørende det at arbejde lidt der nede i australien for at tjene lidt penge. men nogle havde svaret at de kendte nogle der var taget der ned nu her på work and travel men dropped hurtigt arbejde da det kun var skodjobs til skod løn..? og andre sagde osse noget om at det ikke kan betale sig el vil være ærgeligt at arbejde hvis man kun er afsted i 3-4 måneder.

nu ville jeg bare hører om nogle her inde kunne komme med nogle råd el erfarende ord til dette ?

hvis man ik arbejder, bliver 3-4 måneder bliver det man så ik osse lidt overfyldt med indtryk hvis man bare går og holder ferie hele tiden og kan det ik osse blive kedeligt i længden med ferie i så lang tid? -ved godt det lød lidt underligt det sidste men hvis man nu skal prøve at være lidt realistisk 🙂 …

hvor meget kan man overhoved tjene der nede, på fx tjener, bartender el lign jobs ?

håber virkelig nogen vil hjælpe mig lidt med det her!
    på forhånd, takker !!

vh
    stefanie

Anonym Henrik

Hey stefanie! Min erfaring er at man skal soerge for at finde noget arbejde man ka li med cool folk omkring sig for at faa noget ud af sit ophold hernede. Ankom i sydney for 3 uger siden og fandt straks ud af at the one thing to do var bartending. Man moeder en masse mennesker, man har det sjovt og man ka sove laenge. Men hvis du vil bartende hernede har du brug for at RSA (Responsible Service of Alcohol) cetificat og sandsynligvis lidt indtroduktion i australsk tradition. Alt dette kan faaes paa http://www.alexbeaumont.com (note: De fleste steder kraever ogsaa RCG – se hjmmesiden). Det er et cool kursus hvor jeg bl.a. moedte en kiwi fyr fra NZ som jeg har haft nogle fede byture med. Hvis du derimod vil vaere waiter er det nok en go ide at opsoege et sted som Steadmans Hospitality som ka give kursus og arbejde (74-76 Wentworth St i Sydney tror jeg). Anyways hvis der er mere du vil vide saa ta og email mig paa cheers_to_the_beers@hotmail.com da jeg nok ikke kommer ind paa den her side igen (alle andre er self ogsaa velkommen dertil ;))

Cheers!

Anonym Anonym

Hey! Jeg har rejst med work and travel til australien, i 3 måneder. Må indrømme at da jeg først kom derned ville jeg hellere rejse rundt end at arbejde, men da jeg nu havde et arbejdsvisum følte jeg at jeg måtte bruge det, så jeg arbejdede på en bananplantage i 2 uger – det var et kedeligt job syntes jeg da jeg var dernede, men faktisk er det en oplevelse der har gjort stort indtryk på mig, når jeg nu tænker tilbage på det. Mht at rejse med w&t ved jeg ikke helt om det kan betale sig, for jeg fandt selv jobbet uden hjælp fra dem, men på den anden side var det rart at alt papirarbejdet var ordnet for én. Tror jeg tjente 14 dollars i timen, men tilgengæld betalte jeg kun ca 20 % i skat.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account